הפרעות פוריות
הריון ולידה
   
רפואת נשים
 
גיל המעבר
רפואת כללית
 
דף הבית >> שיטות הטיפול
 
שיטות הטיפול
 
א. טיפול תזונתי
LET YOUR FOOD BE YOUR MEDICINE, AND LET YOUR MEDICINE BE YOUR FOOD" (HIPOCRATES)
עדויות מחקריות מוכיחות כי מרבית המחלות מקורן בהרגלי האכילה  המודרניים - דלים בסיבים תזונתיים, עשירים בשומן וסוכר פשוט, מזון מתועש, מעובד וחסר ויטמינים ומינרלים .
גוף האדם מוצף ברעלניים וכתוצאה מכך החוסן הפנימי יורד ומתחילים להופיע סימפטומים שונים.
אנחנו פחות מקדישים את זמננו להזנת הגוף, לכן איבדנו את הקשר עם מנגנוני רעב ושובע .
יחד עם זאת בעת מחלה אנחנו שוב מזהים את השפעת המזון על מצבנו הנפשי והגופני.
מחקרים מצביעים כי רובנו לא מקבלים את קצובת הויטמינים והמינרלים היומית.
ואם כן אוכלים נכון רובנו לא סופגים היטב את רכיבי התזונה בשל הפרעות ספיגה שונות.
 
הטיפול הנטורופתי מתמקד באיתור אותם חסרים תזונתיים ובתמיכה מאזנת של תהליכי עיכול וספיגה.
 
ב. צמחי מרפא 
 שימוש בתכונות הרפואיות של צמחים. לצמחים טווח מאוד רחב של השפעות תרפויטיות כגון איזון הורמונאלי, הפחתת לחץ דם, ויסות ותמיכה במערכת החיסון ומערכת העצבים.
השימוש בצמח כולו ולא רק בחלקיו השונים גורם להשפעה סינרגיסטית ומונע את הופעתן של תופעות לוואי שונות.


ג. המלצות לשיפור איכות החיים
 מחשבה יוצרת רגש ורגש יוצר תגובה פיזית. למצב הרגשי ונפשי של האדם השפעה משמעותית על יכולת הריפוי.  מחלות העידן המודרני חושפות את התרומה המשמעותית שיש ללחץ, מתח, היעדר אהבה ואינטימיות, בדידות, כעס ורגשות שליליים נוספים. לצורך השבת האיזון בגוף יש חשיבות לתמיכה בצד הרגשי והכלים בהם נשתמש הם  : ייעוץ , ניהול לחצים ע"י מדיטציה, דמיון מודרך, נשימות, חשיבה חיובית, ועוד.
 
ד. תנועה
מחקרים תומכים בחשיבות הפעילות הגופנית לא רק ברמה הפיזית ( שיפור במצבי יתר לחץ דם, סכרת, טרשת עורקים , חיזוק מערכת חיסון ), אלא ובעיקר על ההשפעה הנפשית – הפחתת מתח, שיפור מצב הרוח, תמיכה במצבי דיכאון, חיזוק הדימוי והביטחון העצמי.
התוכנית הטיפולית מכילה גם המלצות לעידוד אקטיביות ופעילות גופנית המותאמת אישית לסדר יומו של המטופל, למצבו הגופני ובעיקר לפי בחירתו. בחירה בפעילות גופנית שהאדם אוהב מגבירה את סיכויי ההתמדה לאורך השנים ומונעת נסיגות . גישה של "הכל או לא כלום" אינה רלוונטית בתהליך הריפוי. בשילוב פעילות גופנית – "מעט עדיף על לא כלום".
 
ה. הידרותרפיה
טיפול באמצעות מים : קומפרסים, אמבטיות, מקלחות, סאונה ועוד. גישה מאוד ישימה ונגישה לכל. כחלק מתוכנית טיפולית מקיפה , הטיפול במים מצליח לעורר את מנגנוני הריפוי הטבעיים . הידרותרפיה יעילה בטיפול ומניעה של מצבים מגוונים החל מעייפות ותחושת חוסר חיונית ועד מצבים כגון הפרעות הורמונאליות, הפרעות עיכול, מיגרנות וכאבי ראש, חיסוניות ירודה , שפעת והצטננויות ועוד.
דף הבית  |   חזור למעלה  |   מפת האתר

כתובת המרפאה: חיים לסקוב 7 רחובות.  © כל הזכויות שמורות לפאולה שטיינברג בלאו 

עיצוב האתר:  
לייבסיטי - בניית אתרים